Hos Destination Sønderjylland står det højt på prioriteringslisten at udvikle materialer og produkter, der kan markedsføre Sønderjylland for turister. Således producerer Destination Sønderjylland Sønderjyllandsmagasinet, der er et vigtigt redskab i markedsføringen. Magasinet udkommer på fire forskellige sprog: dansk, tysk, engelsk og hollandsk.

Materiale på fire sprog     
Magasinets fire sprogvariationer har modtaget positiv respons fra turisterne: „Det er helt naturligt, at vi producerer magasinet på tysk, da der kommer mange tyske turister til området. Men også den hollandske udgave af magasinet har fået god feedback. Vi kan se, at det betyder noget, at vi gør en ekstra lille indsats for en speciel målgruppe. Det betyder, at de føler sig trygge ved at besøge området, fordi de ikke er i tvivl om, hvilke muligheder, attraktioner og tilbud, vi har – de kan læse det hele i magasinet,” fortæller Karsten Justesen, der er direktør hos Destination Sønderjylland.

Bookingportal samler informationen   
Tidligere skulle man som turist på turistbureauet, hvis man ville købe billetter til attraktioner, men Destination Sønderjylland er også her med til at gøre billetkøb og bookinger nemmere for turisterne. Organisationen administrer den sønderjyske bookingportal www.booksoenderjylland.dk, hvor de samler alt, man kan booke, online. „Turisterne kan via portalen booke og printe billetter, hvorefter de er klar til at tage ud og se det, der er interessant for dem,” fortæller Karsten Justesen og tilføjer: „Det er en super service til vores turister, fordi det skaber et godt overblik over mulighederne - og så er det nemt og enkelt at gå til.”

Bookingportalen gør det nemmere for turister, men også for udbyderne af begivenheder og aktiviteter bidrager portalen positivt. „Udbyderne har et bedre overblik over, hvor mange de reelt kan regne med dukker op. Vi oplever desuden, at der er færre afbud, efter bookingsystemet er kommet op at køre,” fortæller Karsten Justesen.

LÆS MERE 
Se mere på www.visitsonderjylland.dk/sonderjylland/

Privatlivspolitik